#fredagspåfyll nr. 56

november 13

A’en står for ATTENTION, I’en står for INTEREST, D’en står for DESIRE og A’en til slutt står for ACTION.

AIDA

Attention handler om å vekke nysgjerrighet. Få den fingeren til å stoppe [å scrolle], og det skjer på veldig kort tid. Det betyr at det første sekundet betyr ekstremt mye. Når de så har stoppet, så må de skjønne at her er det noe innhold som er interessant; de må få en interesse. Og så har de etterhvert begynt å følge deg, de ser at: «dette liker jeg. Disse folkene digger jeg!»
Desire. «Dette er min flokk. Jeg heier på dem». Og til slutt er vi på Action, og de har kanskje til og med kjøpt et juletre av dere! (juletreprodusenter i salen).

Call to action!

Så det å tenke slik som markedsførere gjør, det er rett og slett å vekke interessen, nysgjerrigheten, sånn som den der nysgjerrige hjorten der øverst. Så skal de bli interessert, så skal de ta på hjertet der, og digge! Og så skal de rett og slett handle til slutt. Enten det er å fysisk handle, eller det er trykke like eller dele og kommentere.
Action!